ESFORÇ,
RESPONSABILITAT, ORGANITZACIÓ
"Per
nosaltres al Cicle Superior, destaquem com a valors; l’esforç, la
responsabilitat i l’organització.
Aquests
s’haurien de concretar en el compromís de l’alumnat amb el seu
propi procés d’aprenentatge.
L’esforç
és la capacitat que tenim de treballar durant un temps continuat per
aconseguir uns objectius determinats.
En
l’àmbit escolar, l’esforç constitueix la base fonamental perquè
els alumnes obtinguin un major rendiment i també que els permeti
vèncer i superar els obstacles en els diferents àmbits de la seva
vida.
Entenem
per responsabilitat la capacitat de dur a terme els
compromisos adquirits i d’assumir les conseqüències dels propis
actes:
Què
es fa i com es fa. Deixant ja enrera,” jo
no ho he fet, ha estat l’altre... “,” jo
no puc treballar perquè el company em molesta...”,”no he
tingut temps per fer-ho...”
Els
nois i les noies ja saben quins són els seus deures i han de dur-los
a terme de la forma més autònoma possible, a l’escola:
1-
Realitzant les tasques a la classe en el temps assignat. Amb atenció
i sense perdre el temps.
2-
Mostrant un comportament adequat en tots els àmbits de l’escola.
I
a casa:
1-
Fent els deures en els temps que marquen els professors.
2-
Compaginant el temps d’oci amb el de les obligacions.
Una
bona organització serà
bàsica per obtenir l’èxit
en el treball.
Amb
una actitud excessivament paternalista, de vegades, facilitem que els
alumnes tinguin allò que volen sense massa esforç i evitant-los el
fracàs. Descuits que arregleu portant-ho a Secretaria.
Cal
que contrarestem aquesta falsa idea de l’èxit fàcil i continuem
incidint en el fet que les fites o objectius només es poden assolir
a partir de l’esforç, la responsabilitat i la capacitat de
superació.
Els
hem d’ajudar:
-
Betes i Noms en jaquetes i material escolar.
-
Parleu amb ells, interesseu-vos pels seus objectius i compartiu-los.
Feu un seguiment d’aprop de tot el procés. Reviseu l’agenda,
controleu les carpetes, doneu un cop d’ull a les motxilles…
-
Ajudeu-los a fer la recerca de materials, de nous continguts,
investigueu, navegueu...és un bon moment per conèixer les seves
inquietuds i preocupacions.
I
tot això, ajudarà a la consolidació dels hàbits d’estudi i a
unes bones actituds com a persones.
EL "WAPSAP" A L'ESCOLA
Com
s'ha de fer servir?
-
Ser respectuós. No escriure missatges ofensius.
-
No enviar continguts sense pensar-los abans.
-
No posar en dubte la credibilitat dels missatges i no fer judicis de valor previs.
-
Evitar alarmes innecessàries: una cosa que afecta algú no ha de perjudicar tothom.
-
Vigilar amb les etiquetes. No crear imatges falses de pares, professors o estudiants.
-
Donar importància al context de producció, recepció i reproducció dels comentaris.
-
No explicar qüestions personals ni enviar missatges brossa, com fotos o mems.
-
Evitar discussions personals
-
Tenir present l'efecte grandària: un comentari irrespectuós en un espai públic pren una dimensió extra.
-
Pensar en la imatge personal i familiar que es transmet.
A
banda dels malentesos que poden provocar entre pares i escoles,
l’altre gran perill dels grups de WhatsApp és que es releguin les
responsabilitats de l’alumnat. “Si serveixen per gestionar les
agendes dels fills -deures, excursions o encàrrecs-, el que farem és
no ajudar-los a treballar l’autonomia, perquè aquesta gestió
forma part de la seva responsabilitat”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada