divendres, 22 de setembre del 2017

Famílies !!!!!! tal com vàrem acordar a la reunió.... aquí us deixem el text!!!!!!




ESFORÇ, RESPONSABILITAT, ORGANITZACIÓ

"Per nosaltres al Cicle Superior, destaquem com a valors; l’esforç, la responsabilitat i l’organització.

Aquests s’haurien de concretar en el compromís de l’alumnat amb el seu propi procés d’aprenentatge.



L’esforç és la capacitat que tenim de treballar durant un temps continuat per aconseguir uns objectius determinats.

En l’àmbit escolar, l’esforç constitueix la base fonamental perquè els alumnes obtinguin un major rendiment i també que els permeti vèncer i superar els obstacles en els diferents àmbits de la seva vida.


Entenem per responsabilitat la capacitat de dur a terme els compromisos adquirits i d’assumir les conseqüències dels propis actes:
Q es fa i com es fa. Deixant ja enrera,” jo no ho he fet, ha estat l’altre... “,” jo no puc treballar perquè el company em molesta...”,”no he tingut temps per fer-ho...”

Els nois i les noies ja saben quins són els seus deures i han de dur-los a terme de la forma més autònoma possible, a l’escola:
1- Realitzant les tasques a la classe en el temps assignat. Amb atenció i sense perdre el temps.
2- Mostrant un comportament adequat en tots els àmbits de l’escola.

I a casa:

1- Fent els deures en els temps que marquen els professors.
2- Compaginant el temps d’oci amb el de les obligacions.

Una bona organització serà bàsica per obtenir l’èxit en el treball.
Amb una actitud excessivament paternalista, de vegades, facilitem que els alumnes tinguin allò que volen sense massa esforç i evitant-los el fracàs. Descuits que arregleu portant-ho a Secretaria.
Cal que contrarestem aquesta falsa idea de l’èxit fàcil i continuem incidint en el fet que les fites o objectius només es poden assolir a partir de l’esforç, la responsabilitat i la capacitat de superació.
Els hem d’ajudar:
- Betes i Noms en jaquetes i material escolar.
- Parleu amb ells, interesseu-vos pels seus objectius i compartiu-los. Feu un seguiment d’aprop de tot el procés. Reviseu l’agenda, controleu les carpetes, doneu un cop d’ull a les motxilles…
- Ajudeu-los a fer la recerca de materials, de nous continguts, investigueu, navegueu...és un bon moment per conèixer les seves inquietuds i preocupacions.
I tot això, ajudarà a la consolidació dels hàbits d’estudi i a unes bones actituds com a persones.

EL "WAPSAP" A L'ESCOLA



Com s'ha de fer servir?
  1. Ser respectuós. No escriure missatges ofensius.
  2. No enviar continguts sense pensar-los abans.
  3. No posar en dubte la credibilitat dels missatges i no fer judicis de valor previs.
  4. Evitar alarmes innecessàries: una cosa que afecta algú no ha de perjudicar tothom.
  5. Vigilar amb les etiquetes. No crear imatges falses de pares, professors o estudiants.
  6. Donar importància al context de producció, recepció i reproducció dels comentaris.
  7. No explicar qüestions personals ni enviar missatges brossa, com fotos o mems.
  8. Evitar discussions personals
  9. Tenir present l'efecte grandària: un comentari irrespectuós en un espai públic pren una dimensió extra.
  10. Pensar en la imatge personal i familiar que es transmet.
A banda dels malentesos que poden provocar entre pares i escoles, l’altre gran perill dels grups de WhatsApp és que es releguin les responsabilitats de l’alumnat. “Si serveixen per gestionar les agendes dels fills -deures, excursions o encàrrecs-, el que farem és no ajudar-los a treballar l’autonomia, perquè aquesta gestió forma part de la seva responsabilitat”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada